| Het Marathonbiking Forum, let's Talk! |
Wel of niet,camelbag?? | 19/05/2005/18:20:07 door JOHN K. | Kan iemand me uitleggen wat de voordelen en/of nadelen zijn van een camelbag.Ik wil er eentje aanschaffen.Volgende week zondag heb ik mijn allereerste Marathon in Swalmen,en die bidons daar heb ik niet zo'n genoeg of kun je tijdens de marathons ook bijvullen??
|  |
voordeel,je hebt meer vocht bij je,je drinkt automatisch meer omdat het makkelijker is om te drinken, erg veilig je hoeft je handen haast niet van het stuur te halen, opslag voor gereedschap etc.is gewoon een prima systeem,kijk maar eens rond je heen bij lange tochten hoeveel camelbags je ziet, spreekt voor zich.
nadeel is wat duurder in aanschaf,moet effe wennen iets op je rug,en is misschien wat lastiger schoon te houden,wegen volgens mij echter niet op tegen de voordelen. | 20/05/2005/07:13:32 door FONZIE | Ik heb de Ardennes Trophy voor het eerst gereden met een geleende Camelbak, gewoon om het eens uit te proberen. Maar wat Fonzie zegt klopt, je drinkt meer, regelmatiger en het is onwijs makkelijk !! Het is inderdaad even wennen dat je een rugzak bij je hebt, maar ik ben overtuigd van het nut.
Ik ga een Camelbak MULE bestellen. | 20/05/2005/13:30:11 door KARSTEN
 | tijdens de meeste marathon\'s (ik ben er nog geen tegen gekomen waar dat niet kan) kun je je Bidon gewoon bijvullen. Zelf gebruik ik in marathons bidons, voordeel sneller vullen en je weet meteen hoeveel je bij je hebt, bij een camelbak is dit vlug teveel, daarnaast heb ik bij warm weer last van een camelbak op mijn rug. Bij zeer goed georganiseerde marathon\'s, en dat is vooral in zwitserland, krijg je bij de meeste drinkposten zelfs nieuwe bidons. Maar ga ik langer trainen dan heb ik een goed gevulde camelbak bij me en een bidon. | 20/05/2005/14:17:06 door NEVELEOR
 | ik gebruik sinds een klein jaar een camelbag type Mule: het is inderdaad ewa wennen aan het gevoel, maar o zo gemakkelijk. Al het reserve materiaal gaat erin (2 binnenbanden, tooltjes, gsm, paspoort, pomp, reserve schakels, soms derailleurkabel, extra remblokjes, koeken en 2,5 à 3 liter water). | 20/05/2005/14:29:31 door WILLY
 | @willy: bijna een hele winkel ;-) Je hebt gelijk en daarom gebruik ik hem vaak tijdens de training. Bij een marathon is mij dat gewoon weg te zwaar maar kan me goed voorstellen dat andere een camelbag prefereren. | 20/05/2005/14:32:59 door NEVELEOR
 | Thanx Boys,
Nu weet ik tenminste meer.Ik koop er een en dan zullen we wel zien.Jullie horen nog wel van me.
In ieder geval bedankt,en veel bike plezier! | 20/05/2005/18:12:24 door JOHN K.
 | Wat ik meestal doe is sportdrank in de bidon en gewoon water in de camelback, let wel op dat je niet een te grote koopt, je reservespulletjes, gereedschap en regenjasje moeyten erin kunnen, veel belangrijker is de inhoud van de waterzak, koop deze niet te klein, als je hem alleen vult met water is het schoonhouden geen enkel probleem, ik gebruik ze nu zo\'n vier jaar tijdens verschillende activiteiten en het bevalt me prima. | 22/05/2005/18:08:44 door TRAILRUNNER
 | Heb er gister eentje gekocht en vanmorgen gebruikt.
Resultaat:Toppie,dat ik dat niet eerder heb gedaan!
1.5 liter,kan mijn gereedschap kwijt,kan nog een regenjasje bij.
Wel effe wennen zo\'n ding op je rug,en dat geklots van het drinken wat er in zit.Maar daar ben je zo aan gewend.
Jongens bedankt voor de tips. | 22/05/2005/21:56:30 door JOHN K.
 | @John K. dat geklots krijg je weg door je drinkzak eerst te vullen, dop vastdraaien, dan om te draaien zodat de resterende lucht aan de ingang van het slangetje zit en dan de lucht eruit te zuigen. Slangetje afklemmen en zak omdraaien, zo komt er niet opnieuw lucht in. Het meeste geklots zal dan wel weg zijn.
Dop niet te vast draaien, eigenlijk zuig je die zak vacuüm (wa nen uitleg:-)) | 1/06/2005/11:30:32 door WILLY
 | TOPUITLEG Willy!
Het helpt,het geklots is GONE!!
Thanx Man! | 4/06/2005/15:32:15 door JOHN K.
 |
| Je bent geen lid van de site of je bent niet ingelogged, dus een reaktie plaatsen is niet mogelijk..Inloggen of aanmelden doe je vanaf de startpagina. | |
| marathonbiking.nl forum 2007 |
|