| Het Marathonbiking Forum, let's Talk! |
Vraagje ivm met banden voor een meerdaagse | 15/02/2007/20:56:03 door SWELKE | hallo wijzen
in mei ga ik van start met m'n eerste meerdaagse (transscottland)weliswaar zeker niet van de zwaarste soort die er is denk ik, maar ideeal voor mij om er mee kennis te maken !!
helaas rijzen met deze eerste stap in het duisternis enkele vragen !zoals welke banden neem ik mee voor zo'n tocht ?ik kan natuurlijk maar een beperkte hoeveelheid bagage meenemen wat er dus voor zorgt dat ik een allround bandje moet meenemen; pff maar welk is nu de sterkste,lichtlopenste ,enzomeer ..?normaal rij ik een marathon met ,voor :nobby nik 2.1en achter: racing ralph 2.35 (tja ik rij met een ht)en met binnebanden!
nu overweeg ik ook om notubes te rijden !is dit mogelijk op een dt swiis velg 4.1xr
en wat als ik dan toch plat kom te staan steek ik daar een bb in en putter ik die gel of substantie daar dan uit ????? amaai te veel om allemaal op te noemen eigenlijk !help is er hier een wijze die mij op het juiste spoor kan doen bollen
een leek |  |
Ik zou niet te moeilijk doen met mijn banden en datgene rijden wat voor mij bewezen heeft te voldoen, ik zou wel een reserve (vouw) buitenband meenemen.
Groeten en veel succes
Trailrunner | 16/02/2007/09:22:16 door TRAILRUNNER
 | tja ik ben eige,nlijk van dezelfde mening !maar aangezien ik nooit in schotland ben geweest en dus niet weet wat ik zal voorgeschoteld krijgen (regen =racing ralph??)dacht ik maar bij mezelf waarom niet te rade gaan bij de wijzere marathon mensen want die hebben tenslotte \"de ervaring\" niet?! | 16/02/2007/11:19:30 door SWELKE
 | In september heb ik een Alpencross gereden in droge omstandigheden met de volgende combinatie:
DT Swiss velgen 4.1 D
Normale voorband Nobby Nic 2.1
Normale achterband Racing Ralph 2.1
Notubes systeem
Ik moet zeggen dat het zeer goed bevallen is. Geen enkele lekke band gehad en 0 luchtverlies tijdens de tocht. Er is over zeer ruig terrein gereden met scherpe stenen etc. In de groep vele lekke banden gezien.
Vergeet ook niet de gewichtsbesparing tov bijvoorbeeld tubeless banden.
is totaal ca 400 gram (gewogen).
| 18/02/2007/12:55:54 door ROBERTBRAND
 | O ja, toch een lekke band.
Normaal gesproken kun je de band gewoon weer oppompen. De gel dicht namelijk het gat. Als dat niet werkt, kun je gewoon een binnenband gebruiken. Het enige nadeel is.............je krijgt een beetje vieze handen. | 18/02/2007/12:57:51 door ROBERTBRAND
 |
| Je bent geen lid van de site of je bent niet ingelogged, dus een reaktie plaatsen is niet mogelijk..Inloggen of aanmelden doe je vanaf de startpagina. | |
| marathonbiking.nl forum 2007 |
|